אם נכנסתם לפה כי אתם חושבים שתקבלו פה מידע איך להרזות מהר, אתם יכולים לסגור את החלון. פה תקבלו רק את האמת לאמיתה גם אם היא כואבת. אם אתם מעוניינים להיות בריאים יותר, חטובים יותר ולהתחיל להסתכל על תהליך הרזייה בצורה אחרת. זה המקום בשבילכם.
"ירידה במשקל – ומהר!", "דיאטה דלת פחמימות", "דיאטה עשירה בחלבונים", "דיאטת תה ירוק", "דיאטת כדורים ממיסי שומן מחלב של עז הרים פרואנית"; "דיאטה מהירה"; "דיאטת מרק כרוב ירוק", "דיאטת מילק שייק – ואתם רזים לנצח". אוי כמה שזה מפתה! עם כל כך הרבה מוצרים ועם כל כך הרבה תאווה לרדת במשקל וכל כך הרבה תיאוריות (שלא לדבר על העצות של הסובבים אותנו) – קל מאוד להתבלבל.
ואחד הדברים הכי מעניינים הוא שבענייני דיאטה, קצת כמו בכדורגל, כו-לם יודעים הכי טוב, בייחוד אלה שזו לא העבודה שלהם או תחום עיסוקם. אז בפעם הבאה שציפי נותנת לך עצות "מ-ע-ו-ל-ו-ת" לדיאטה, נסי לחשוב רגע: האם היית הולכת אליה להתייעצות גם כשהגרון שלך אדום, ויש לך 38 מעלות חום? או שהיית מעדיפה, אולי – לכי תדעי – ללכת לרופאה? וכשעידו נותן לך הרצאה על שריפת שומנים, בוא נחשוב רגע: האם היית לוקח אליו את האוטו שלך לייעוץ אילו המנוע היה מעלה עשן ומרעיש כמו מסיבת טראנס? או שאולי היית הולך למוסך?
יש רק שתי דרכים לעשות זאת:
הראשונה: לאכול פחות באופן הדרגתי ולאורך זמן.
השנייה (שמתאימה יותר למי שקשה להם לאכול פחות, גם נותנת יותר תוצאות וגם יותר בריאה): לאכול פחות באופן הדרגתי ולאורך זמן – ולעסוק במרץ בפעילות גופנית ששורפת המון קלוריות.
לא תמיד יש לנו מוטיבציה לרדת במשקל, ואם אין לנו, סביר להניח שניכשל בדיאטה אחר דיאטה. לכן קודם כול יש להגביר את המוטיבציה לרדת במשקל.
אלו הן הדרכים האופטימליות לירידה במשקל. לגבי אותם כדורים ותכשירים שונים שמבטיחים הרזיה מהירה – יש לבחון אותם בזהירות, משום שיעילותם שנויה במחלוקת.
כך או כך אי אפשר לברוח מהמציאות שצריך לאכול בריא ולעסוק בפעילות גופנית. זאת הדרך היחידה והבטוחה ביותר להגיע לתוצאות מקסימליות בזמן הקצר ביותר תוך כדי שמירה על בריאות וגם אפשרות לשמר את התוצאות לאורך זמן. כל שאר הדברים וה"שיטות" יוצרים סטרס על הגוף. אומנם אנחנו מרזים ומהר….. אבל זה יחזור פי שתיים או יחזור כמו שזה הלך. אני נתקל הרבה פעמים באנשים שהיו בתהליכים כאלו או אחרים של הרזייה וכל מיני שיטות קיצוניות שהמטרה שלהם היא להשיג את התוצאה הכי מהר ללא כל מחשבה על ההשלכות של המעשה על הגוף בעתיד. ולחלק מהאנשים האלה שפגשתי כבר נוצרו בעיות בריאות בין אם זה מבחינה הורמונלית או מנטלית. השיטות האלה רק יהרסו אתכם.
אז תבחרו ימים ושעות ותתחילו לעשות פעילות גופנית. ובמקום לחקור כל כך הרבה ולשאול אנשים שאין להם מושג על מה הם מדברים תשלמו למאמן או תזונאי שיכוון אתכם. תבינו שהכסף הזה הוא בשביל הבריאות שלכם והוא לא הולך לפח. חפשו אנשי מקצוע בעלי מוניטין גבוהה ותעודות שיכולות לספק את רצונכם רק אחר כך תפגשו איתו ותשלמו לו. יש הרבה אנשין שירצו לרכב על הגב הכלכלי שלכם רק בגלל שאתם רוצים משהו עכשיו ומיד! הייו סבלניים, תהליכים פיזיולגיים לוקחים זמן. תהנו מהתהליך ונסו לאמץ אותו ולהכניס אותו לשגרת היום יום שלכם. כך בסופו של דבר לא תצטרכו יותר איש מקצוע שיכוון אתכם.
כדי שתוכלו לשמור על עצמכם, הנה 10 סימנים שיעזרו לכם לזהות דיאטה מסוכנת:


1. הדיאטה מבטיחה הרזייה מהירה – הקצב המומלץ לירידה במשקל הוא ברוב המקרים חצי ק"ג בשבוע ולא יותר מ-1 ק"ג. ירידה מהירה מדי במשקל מלווה בנזקים בריאותיים בטווח הקצר (חולשה, עייפות, התייבשות) ובטווח הארוך (אובדן מסת שריר, פגיעה בהוצאה הקלורית של הגוף).
2. הדיאטה מדגישה שלא צריך לבצע פעילות גופנית – פעילות גופנית חשובה תמיד לבריאות שלנו, ובתהליך הרזייה היא חשובה אף יותר, לא רק כדי לשרוף יותר קלוריות אלא כדי לשמור על מסת השריר שלנו.
3. בדיאטה חייבים לרכוש תכשיר מסויים שמוצג כחיוני להרזייה- אם הדיאטה מחייבת רכישה של מוצר כלשהו כמו כמוסות, משקאות, טיפות, תרסיסים, מדבקות ועוד, כדאי לזכור שעדיין לא התגלה שום רכיב פלא שמסייע במניעת השמנה או בטיפול בה. במקרה הטוב התכשירים הללו לא משפיעים כלל על הגוף וההשפעה היחידה היא פסיכולוגית ובמקרה הפחות טוב, המוצרים הללו מכילים חומרים שמזיקים לבריאות.
4. הדיאטה מוצגת כמדכאת תיאבון- כל חומר שמדכא תיאבון פועל על המוח, כיוון ששם מתקיים ויסות התיאבון שלנו. לכן כל דיאטה שמציעה תכשיר שמדכא תיאבון צריכה לעורר חשד. בנוסף, אנשים רבים אוכלים שלא מתוך רעב, ולכן נושא התיאבון כלל לא רלוונטי.
5. הדיאטה מגיעה עם תפריט דל מאוד בקלוריות ומחייבת היצמדות לתפריט – ברוב המקרים, דיאטת הרזייה לא מכילה פחות מ- 1200 קלוריות. דיאטות דלות יותר בקלוריות יכולות לגרום לנזק בטווח הקצר והארוך והמקרים היחידים שמבצעים אותן הם תחת פיקוח רפואי צמוד ולעיתים גם באישפוז מסיבות מיוחדות. אי אפשר להיצמד לתפריט ב-100% מהזמן, זה כישלון ידוע מראש שיביא איתו רק תסכול.
6. הדיאטה לא מגוונת – תזונה בריאה מכילה מגוון של מזונות וצמצום מגוון המזונות עלול להוביל למחסור ברכיבי תזונה חשובים. אין הוכחה מחקרית לכך שהרזייה מחייבת אכילת מעט סוגים של מזונות.
7. הדיאטה לא מסתמכת על עדויות מדעיות- תופעה נפוצה בשיווק של דיאטות מסוכנות היא הצגה של עדויות אישיות של אנשים שניסו את הדיאטה ורזו בה. אל תתבלבלו: כדי שטיפול כלשהו יוגדר כיעיל ובטוח, חשוב להוכיח זאת מדעית, במחקרים שבוצעו לפי כללים מוגדרים מראש ושהתפרסמו בכתבי עת מדעיים. "ד.ר מנתניה" לא יכולה להחליף עדות מחקרית כזאת.
8. קשה להבין איך פועלת הדיאטה – קל מאוד להערים על כל מי שלא למד תזונה או ביולוגיה בכל מיני ביטויים מרשימים שמדברים למשל על "ניקוי הגוף" או "הגברת חילוף החומרים". הכלל פשוט: לא מבינים? זה כנראה מסוכן.
9. הדיאטה מבטיחה שמירה על המשקל לאחר התהליך -זאת הבטחת שווא, כיוון ששמירה על משקל בריא היא עבודה מתמדת. כדי לשמור על המשקל חשוב לשמור על אורח חיים בריא שכולל, בין היתר, תזונה בריאה ופעילות גופנית. השמנה היא לא שפעת שמחלימים ממנה ואין "זבנג וגמרנו" בהרזיה.
10. הדיאטה מוגבלת בזמן ומכילה אזהרה להפסיק אותה בשלב מסויים – אם צריך להפסיק את הדיאטה תוך זמן מסויים, כנראה לא צריך כלל להתחיל אותה. דיאטה אמיתית תהיה בטוחה לביצוע לאורך זמן.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיטות אימון מתקדמות

שיטות אימון מתקדמות אימון מחזורי? סופר סט? דרופ סט?מזה הקודים האלה.ובכן לאימונים יש הרבה שיטות ורובנו עובדים על שתי שיטות

Read More »

פחמימות

פחמימות כאשר אנחנו אוכלים פחמימה היא מתפרקת ע"י האינסולין בדם וכך נוצרת לנו אנרגיה זמינה בשרירים. כאשר אנחנו אוכלים פחמימה

Read More »