הרבה פעמים המתאמנים שלי בסוף האימון שואלים אותי " אז מה לאכול עכשיו". אני לא אתחסד ואגיד שכל מקרה לגופו ואין משהו שהוא באמת עיקרי. יש את הבסיס, פחמימות אמורות להניע אותנו בזמן האימון והחלבונים אמורים לעזור לנו להתאושש לאחר האימון. אבל יש כל כך הרבה משתנים במשוואה הזה. מה המטרה? הרזייה או השמנה? האם האימון היה בבוקר בצהריים או בערב? מהי התזונה הכללית של אותו בן אדם ועוד המון המון דברים שיכולים לסבך את המשוואה.
ניסיתי לרכז את המידע בכמה מילים ולתת לכם כמה אפשרויות שאולי יעזרו לכם.

המזון המתאים לפני האימון

לפני ביצוע פעילות גופנית ישנה חשיבות רבה לאכול ארוחה מסודרת אשר מכילה כמות גדולה יותר של פחמימות וזו בכדי למלא את מאגרי הגליקוגן בכבד ובשריר.
כדי למנוע תופעה של אי נעימות הנגרמת כתוצאה מאימון עם בטן מלאה רצוי לסיים את הארוחה 3-4 שעות לפני האימון .
רצוי לשלב בארוחה חלבונים ומזונות עשירים בסיבים.
פחמימות, שומנים וחלבונים שהם אבות המזון מספקים לנו שלושה מקורות אנרגיה שונים. סוג האימון כמובן משפיע על הדרישה של הגוף למקור אנרגיה שונה.
כ-15-30 דק' לפני האימון כדאי לאכול פחמימות עם אינדקס גליקמי בינוני- גבוה (פחמימות המעלות את רמת הסוכר במהירות), כגון: פירות יבשים, בייגלה ללא שומשום, חטיפי גרנולה. ארוחה זו יכולה להתאים גם במידה והאימון מתקיים בבוקר.
במהלך פעילות גופנית כדאי לשתות 200 מ"ל בכל 30 דקות כדי למנוע אי נוחות במערכת העיכול. במידה והפעילות נמשכת מעל שעה וחצי מומלץ לשתות משקה איזוטוני כל 15-30 דקות

המזון המתאים לאחר האימון

לאחר האימון, הארוחה אמורה לחדש את מאגרי הגליקוגן שהתרוקנו במהלך הפעילות. הימנעות מארוחה כדי לא לעלות "שוב" במשקל היא החלטה מוטעית מכיוון ועלולה להפחית את קצב חילוף החומרים.
לכן מיד בתום האימון מומלץ לאכול פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה, כגון : 2-3 פירות יבשים, חטיף גרנולה, פירות טריים.
45 דקות עד שעה לאחר האימון כדאי לאכול ארוחה מלאה הכוללת גם חלבונים אשר יספקו את חומרי הבניין לתהליכי הבנייה בגוף. למשל:  2-3 פרוסות לחם עם ממרח הכולל חלבון או קטניות שונות בשילוב פחמימה מלאה.
תזונה לפני ואחרי אימון היא קריטית לצורך אימון אפקטיבי. בין אם מטרתך היא עלייה במסת שריר או ירידה במשקל כדאי לאכול נכון בכדי לקבל תוצאות איכותיות.
הדבר היחיד שישפיע על המשוואה הזו היא התמדה. התמדה לאכול נכון בלי קשר לאימונים. רצון לדעת עוד על הגוף שלנו, ללמוד אותו ולהבין מה מניע אותו קדימה למטרות שלנו. תמיד תמיד תמיד תעזרו באיש מקצוע שיכול לעזור לכם בתהליך.
מקווה שהמידע עזר לכם.
החולשה של היום היא הכוח של מחר.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיטות אימון מתקדמות

שיטות אימון מתקדמות אימון מחזורי? סופר סט? דרופ סט?מזה הקודים האלה.ובכן לאימונים יש הרבה שיטות ורובנו עובדים על שתי שיטות

Read More »

פחמימות

פחמימות כאשר אנחנו אוכלים פחמימה היא מתפרקת ע"י האינסולין בדם וכך נוצרת לנו אנרגיה זמינה בשרירים. כאשר אנחנו אוכלים פחמימה

Read More »