כאשר אנחנו אוכלים פחמימה היא מתפרקת ע"י האינסולין בדם וכך נוצרת לנו אנרגיה זמינה בשרירים. כאשר אנחנו אוכלים פחמימה פשוטה (שוקולדים וממתיקים אחרים) הפחמימה מתפרקת מהר מאוד ולא מספיקה להיספג בצורה טובה. זה נותן לנו פרץ אנרגיה קצר ביחד עם עלייה של אינסולין בדם וירידה חדה. מה שגורם לעייפות וחולשה וצורך בעוד פרץ של אנרגיה. כמו סמים. וכן, יש כזה דבר התמכרות למתוקים.

חשוב להכניס כמות פחמימה מספיקה לגוף, לכל אחד יש כמות קלוריות או "אנרגיה" שהוא צורך במהלך היום. ואת האנרגיה הזו אנחנו מקבלים מהתזונה שלנו. ככל שנכניס אנרגיה טובה יותר ככה האנרגיות שלנו יהיו טובות יותר וגם גבוהות יותר. כמו שארטיק היה נותן לנו אנרגיה לכמה דקות בכלל שהוא מתפרק מהר ככה אורז או לחם מלא יתפרק לאט יותר וייתן לנו אנרגיה לזמן ממושך יותר. חשוב שהצריכה הקלורית שלכם תהיה בנויה מכל אבות המזון ובעיקר מפחמימה. כי כמו שאמרנו זוהי האנרגיה הזמינה ביותר עבורנו. זה כמו לתדלק את הרכב בדלק רגיל או דלק מטוסים, תבחרו. 1 גר' פחמימה נגזרת ל-4 קלוריות. זה אומר ש 100 גר' פחמימה תיתן לכם 400 קלוריות. וככל שהפחמימה מורכבת יותר ככה האנרגיה תהיה טובה יותר. אז לפי הצריכה הקלורית היומית שלכם תוכלו לדעת כמה פחמימה לשים. לדוגמא אם אני צורך 2000 קלוריות ביום אז מומלץ שהפחמימה תהיה 50% מהצריכה הזו. זה אומר 1000 קלוריות מפחמימה זה אומר 250 גר' פחמימה. (זה לא הרבה כמו שזה נשמע) חופן של אורז חופן של שיבולת שועל וכמה פרוסות לחם ואתם שם.

טיפים:

  • תאכלו מספיק פחמימות טובות תשלבו איתן ביחד מנות חלבון ונגיעות של שומן.
  • תחלקו את הארוחות שלכם במהלך היום ותדאגו לאכול כל 3-4 שעות כדי לא להגיע למצב קטבולי של הגוף.
  • תאכלו פחמימה טובה שעה לפני אימון ומיד אחרי אימון כדי לשמור על מאזן אנרגטי גבוהה.
  • תתמקדו בפחמימות בעלות כמה שיותר סיבים תזונתיים.
  • תשלבו פחמימות בצורה של ירקות ופירות כמו בננה, תפוח, אגס, ברוקלי, גזר, גמבה וכו, זה ייתן לנו וויטמינים טובים.
  • אל תעמיסו על הקיבה אם קשה לכם לאכול כמות מסוימת של אוכל ואתם לא מנסים להרחיב את הקיבה שלכם תחלקו ארוחות לשניים גם אם זה אומר לאכול 8 ארוחות ביום עדיף על לסבול ולהעמיס על מערכת העיכול.
  • התייעצו עם בעל מקצוע ומאמן ותדאגו לעקוב אחר התהליך.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיטות אימון מתקדמות

שיטות אימון מתקדמות אימון מחזורי? סופר סט? דרופ סט?מזה הקודים האלה.ובכן לאימונים יש הרבה שיטות ורובנו עובדים על שתי שיטות

Read More »

פחמימות

פחמימות כאשר אנחנו אוכלים פחמימה היא מתפרקת ע"י האינסולין בדם וכך נוצרת לנו אנרגיה זמינה בשרירים. כאשר אנחנו אוכלים פחמימה

Read More »